Плуване за деца

Като основна насока клубът предлага обучение по плуване за деца и младежи с цел развитие на тяхната двигателна култура и укрепване на здравето, като в същото време работи и към усъвършенстване и достигане на високо спортно майсторство на спортисти.
Обучението по плуване на деца в СК „Легия“ може да започне след навършване на 3-годишна възраст, като обученията на най-малките се провеждат на специално предвиден за целта детски басейн (температура на водата +30 градуса), където един или двама инструктори са във водата с децата, и където голяма част от обучението преминава през игри и интересни за децата упражнения.
За по-големите деца, 6+ години, клубът предлага различни варианти и нива на обучение на няколко басейна в София – за повече информация вижте Нива на обучениение и Спортни центрове и цени.

Плуване за възрастни

За да може човек да се научи да плува, най-важно е да има желание, като това може да стане във всеки един момент от живота, стига да се използват правилен подход и метод на обучение. Обучението на възрастни се различава от това на деца, като има своите плюсове и минуси – например възрастните много по-бързо и лесно разбират какво точно се изисква от тях и лесно се концентрират, за да го изпълнят, но също така инстинктите и усещанията, които при децата биват по-силно изразени, при възрастните могат да бъдат „притъпени“ и подчинени на разума и предпазливостта. Ние в СК „Легия“ имам голям опит и примери за хора, дошли при нас след 30-40 годишна възраст без никакви плувни умения, които след преминаване през всички нива на обучение плуват свободно и четирите основни стила.

Ползи от Плуването

  • Едновременното включване на почти всички мускулни групи при плуване предизвиква подобряване дейността на сърдечно-съдовата, дихателната, нервната и отделителната системи, както и обмяната на веществата
  • Поради хоризонталното положение на тялото във водата, дейността на органите на кръвообращението е значително улеснена, което подобрява кръвоснабдяването и помага на мускалите да работят по-икономично, като в същото време подобрява многократно тяхната сила и еластичност.
  • Плуването укрепва костната система и развитието на мускулатурата на цялото тяло, като по този начин спомага за формиране на правилна телесна стойка (особено важно в периоди на бърз растеж на костната система – например пубертет).
  • Плуването оказва положително въздействие върху дихателната система, като увеличава силата на дихателните мускули и подвижността на гръдния кош (жизнената вместимост на белия дроб при плувците е около 1/3 по-голяма, като може да достигне до 7000м3), което се дължи най-вече на факта че при плуване тялото е потопено под вода и при вдишване и издишване, плуващия освен всичко друго, трябва да преодолява хидростатичното налягане на водата.
  • Тъй като температурата на водата е по-ниска от тази на тялото, системното занимание с плуване повишава уравновесеността и подвижността на нервните процеси и укрепва нервната система.
  • Заниманията с плуване подобряват обмяната на веществата, като за едно и също разстояние, енергоразходът при плуване е около 5 пъти по-голям отколкото например при ходене.
  • Поради нетипичната спецификата на работата на тялото във водната среда, плуването развива много добри координационни умения и двигателни способности, като това спомага за по-лесното овладяване на фини движения и моторика на сушата (например при извършване на работа или упражнения в друг вид спорт).

Запиши се сега!

Откриване на нов сезон 2017 г. -2018 г.

Виж графика на обучения